horticultureguilan
وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد علوم باغبانی دانشگاه گیلان
چهار شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:مهدی شهریاری, :: 23:49 ::  نويسنده : مهدی شهریاری

رنگ گل رز رنگین کمان دقیقا به رنگ های رنگین کمان است. آنها توسط Peter Van de Werken ، که صاحب یک شرکت گل در جنوب هلند است  طراحی شده اند. این گل های رز رنگین کمان واقعی هستند. ساقه این گل های ویژه را در حالی که رشد می کنند در رنگ مخصوصی قرار می دهند ، که در نتیجه آن رنگ توسط گلبرگ جذب می شود. تولید آنها آسان نیست و نیاز به کمی مهندسی دارد. گل های رنگین کمان هدیه خوبی برای جشن عروسی است. قیمت خورده فروشی 5 شاخه گل رنگین کمان 55 دلار  و 2 دوجین رز رنگین کمان بالغ بره 325 دلار است. روزانه این شرکت بیش از ٢ میلیون شاخه گل به ارزش ٢ میلیون یورو از هلند به سراسر جهان ارسال می نماید و در روزهای خاص نظیر والنتاین این تعداد به بیش از ٢ برابر می رسد.

 رز طبیعی رنگین کمان (Rainbow roses)



ادامه مطلب ...


 سلام!

امروز برای شما دوستان گرامی، کتاب هایی از رشته ی باغبانی و اندکی متفرقه، که در ذیل نام آنها آورده شده را برایتان قرار داده ام؛ همراه با توضیحاتی در قالب وُرد، ولی اصل کتاب ها در قالب PDF است.

 در ضمن آنها را در قالب RAR گذاشته ام تا دسترسی شما دوستان گرامی به آنها راحت تر باشد.

 

لیست کتاب ها:

 

1.        تحمل تنش های غیر زیستی در گیاهان

2.        تکنیک های پیشرفته در میکروب شناسی خاک

3.        آگروباکتریوم : از زیست شناسی به بیوتکنولوژی

4.        پروش گیاهان در شرایط نسبتاً سایه

5.        اصول کاربردی علوم باغبانی

6.        پرورش گیاهان زینتی پیازی

7.        دانشنامه کوچک درختان میوه معتدل

8.        دائرة المعارف زیست شناسی مولکولی ، 4 جلد

9.        دانشنامه عکاسی قرن بیستم

10.      مواد غذایی در حال رشد: یک راهنما در تولید مواد غذایی

11.      بیوشیمی گیاهی

12.      تغذیه ی گیاهی

13.      بیماری شناسی گیاهی

14.      مهندسی کشت بافت گیاهی

15.      ویروس های گیاهی به عنوان پاتوژن مولکولی

16.      تنش اکسیداتیو پس از برداشت در گیاهان باغبانی

17.      زیست شناسی سیب و گلابی

18.      نامگذاری گیاهان

19.      مهم ترین بیماری­ های قارچی

20.       پرورش گوجه فرنگی در فاز مزرعه، گلخانه و  باغچه های خانگی

21.      گیاهان تراریخته و محصولات

22.      چوب و قارچ درخت : زیست شناسی ، آسیب ، حفاظت و استفاده

23.      آشنایی با SAS

24.      اصول ساختار اسید نوکلئیک

25.      زیست شناسی سلولی مولکولی

26.      طراحی مدل آماری اسپلیت پلات و آنالیز واریانس ها

27.      زمان واقعیPCR ( مواد و روشهای پیشرفته BIOS)

28.      مراحل انجام PCR

29.      تکنولوژیPCR  : نوآوری کنونی و ویرایش دوم

 

 

برای تکمیل فایل ها، بایستی تمام پارت ها را دانلود کنید.

کتاب های باغبانی. پارت 1

 

کتاب های باغبانی. پارت 2

 

کتاب های باغبانی. پارت 3

 

کتاب های باغبانی. پارت 4

 

کتاب های باغبانی. پارت 5



شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:59 ::  نويسنده : نفیسه برجی

دشت لاله های واژگون در روستای دره بید شهرستان فریدن اصفهان.

..

..

..



ادامه مطلب ...


سلام!

دوستان گرامی، بیایید تا هر کدام از ما گوشه ای از علم باغبانی را که در آن اطلاعات ارزنده ای داریم و یا نسبت به آن آگاه تریم را در اختیار دیگر همکلاسی ها قرار دهیم، بلکه یک کل یکپارچه ای از این علم زیبا را در اختیار داشته باشیم.

 متشکرم...

برای دانلود پاورپوینت ارائه شده ی درس

فیزیولوژی گل و گیاهان زینتی، بر روی آیکون زیر کلیک کنید.

 



تا حالا به نحوه ی باز شدن گلها و رؤیت نمودن شاهکار طبیعت از نزدیک دقت کرده اید(؟!) اگر تا حالا موفق به تماشای این پدیده ی جذاب طبیعت نشده اید، به شما پیشنهاد می کنم این فایل را دانلود نمایید.

بر روی عکس زیر کلیک کنید...



شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 3:16 ::  نويسنده : نفیسه برجی

 سلام.

خوبید بچه ها؟

نمایشگاه گل که نشد بریم، من اینجا چندتا عکس از نمایشگاه امسال گذاشتم که فکر کنم دیدنشون خالی از لطف نباشه ....

 

 

در نمایشگاه گل و گیاه تهران، علاوه بر تولید کنندگان داخلی شرکت هایی از چین ، ژاپن ، ایتالیا ، اسپانیا ، کانادا، ، تایلند ، کره جنوبی ، هندوستان ، هلند ، فنلاند ، سریلانکا ، نروژ ، یونان ، آلمان ، نروژ، یونان ، لتونی حضور بهم رسانیده اند

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران  گفت : گیاهان آپارتمانی داخلی و خارجی در مکانی به مساحت۱۰ هزار و ۶۰۰ متر مربع و دیگر محصولات در فضای باز نمایشگاه به مساحت پنج هزار متر مربع عرضه می شود.

 



ادامه مطلب ...


کوکنهوف (به هلندی: Keukenhof) یا باغ اروپا، یکی از پارک‌های دیدنی کشور هلند در نزدیک شهرهای لیسه و لایدن است که هر ساله با آغاز بهار (در اول فرودین) به مدت ۲ ماه بازگشایی می‌شود معمولا از ۲۰ مه تا ۲۰ مارس این مجموعه باز است و در آن هزاران لاله رنگی از انواع مختلف به نمایش در می‌آید. در این دوماه حدود ۷۰۰ هزار نفر از این باغ بازدید می‌کنند. هر سال ۷ میلیون پیاز لاله در محوطه‌ای به وسعت ۳۲ هکتار کاشته می‌شوند که پس از شکفتن گل‌ها این پارک منظره‌ای بدیع را می‌یابد.



ادامه مطلب ...


شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:19 ::  نويسنده : vaniz

 

مقدمه

استویا Stevia rebaudiana Bertoni ،گیاهی از تیره مرکبان Compositae ، علفی و حساس به سرما ست. گیاه دارای برگهای كوچك است كه به صورت متناوب روی ساقه قرار گرفته اند. بهترین دمای رشد این گیاه 30-15 درجه سانتیگراد است. با کوتاه شدن روز و سرد شدن هوا شرایط گلدهی فراهم می شود. گلها كوچك، سفید و در قسمت میانی بنفش كمرنگ اند كه به صورت خوشه ای روی ساقه ظاهر می شوند. این گیاه خود ناسازگار است و گرده افشانی گلها توسط باد و حشرات انجام می گیرد. گرده گلهای آن می تواند بسیار آلرژی زا باشد. دانه آن یك فندقه كوچك سبك و كركدار است كه توسط باد جا به جا می شود. ازدیاد گیاه در طبیعت عمدتآ از طریق بذر صورت می گیرد

 

 

 

 

 

خواص شیرین كنندگی قند استویا

ماده ی شیرین كننده ی استویا كه به استویوزید معروف است, كالری زا نیست و در سیستم گوارش جذب نمی شود. این ماده تا 250 برابر شیرین تر از ساكارز است كه بسته به نوع گیاه پایه، طول روز و روش تولید، بین 20-5 % در گیاه تولید می شود. شیرینی برگهای خشك گیاه 30 برابربیشتر از ساكارز است



ادامه مطلب ...


شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:19 ::  نويسنده : vaniz

پیش از تصمیم گیری برای خرید گیاه بودجه خود رادر نظر گرفته و میزان علاقه و مهارت خود را در پرورش گیاهان ارزیابی نمایید ، شرایط نور، درجه حرارت و رطوبت مکان مورد نظر را به خاطر بسپارید ، فضای آپارتمان خود را مدنظر داشته باشید و با مطالعه مطالب ذیل و خریداری گیاهی مناسب از شادابی و لطافت آن در محیط منزلتان لذت ببرید.

 

* کلیه شرایط محیطی اعم از نور، حرارت و رطوبت مکان درنظرگرفته شده جهت استقرار گیاه را به کارشناس فروش اعلام نمایید تا گیاه مناسب را به شما معرفی نماید .

 

* نام گیاه را سوال کنید و در صورت امکان نام علمی آن را به خاطر بسپارید تا بتوانید از منابع دیگر، اطلاعات کامل تری درباره آن کسب کنید.

 

* در صورتی که مبتدی هستید بهتر است گیاهان کم توقع ، ارزان ، سریع الرشد و قابل تکثیر را انتخاب نمایید.

 

* برگها ، ساقه ، گل ها و خاک گیاه را به دقت بازدید نمایید تا به وجود آثار و بقایای آفات ، امراض و علف هرز پی برده و از خرید این گونه گیاهان خودداری نمایید (فصل زمستان دقت بیشتری می طلبد )

 

* هماهنگی اندازه و شکل گیاه را با محدوده و موقعیت مکانی فضای اتاق مورد نظر در ذهن خود مجسم نمایید و گیاهی متناسب با آن فضا را خریداری نمایید .
 

 

 

 

 



ادامه مطلب ...


شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:21 ::  نويسنده : vaniz

 

 

دهمین نمایشگاه بین المللی گل­و­گیاه تجهیزات پارکی و صنایع وابسته

 

محل دائمی نمایشگاههای تخصصی شهرداری تهران

تهران، بزرگراه شهید حکیم، خروجی شهید چمران جنوب، ضلع جنوب بوستان گفتگو

18 الی 22 اردیبهشت ماه 1391

از ساعت 10 صبح لغایت 21



یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:حسن دهقان, :: 18:35 ::  نويسنده : vaniz
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:امیری نسب, :: 21:9 ::  نويسنده : vaniz

Hamtaraneh.com

 



جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:38 ::  نويسنده : vaniz

 

این گونه جدید از گلهای کوزه ای در دورافتاده ترین نقاط کوهستانی در فیلیپین کشف شده و به اندازه ای بزرگ است که مشت انسان به راحتی درون آن جا می گیرد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:نویسنده : میثم اشجعی, :: 22:11 ::  نويسنده : vaniz

بیخود نیست که میگن باغبانی هم علمه هم هنر...

Click the image to open in full size.

Click the image to open in full size.

 

من را در فیس بوک دنبال کنید. (meysam ashjaei)



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 22:51 ::  نويسنده : vaniz

 

پوشش گياهي  

در اين باغ وسيع سرو ناز هاي بلند و زيبائي وجود دارد كه سالهاي زيادي بر آنها گذشته و موجب شهرت باغ شده است . اصولا" باغهاي شيراز بخاطر داشتن درختان سرو ناز شهرت داشته و تمام جهانگرداني كه از اين شهر بازديد كرده اند در سفرنامه و خاطرات خود به تفصيل از زيبائي سرو نازشيراز سخن رانده اند . تاورنيه جهانگرد فرانسوي كه در سال 1665ميلادي به شيراز آمده در سفرنامه خود نوشته است كه سرو نازهاي شيراز زيباترين سروهائي بوده كه وي ديده است . در ميان سروهاي باغهاي شيراز نيز سرو نازهاي باغ ارم زيباتر و جلوه آن خيره كننده ترين است . بلند ترين سرو ناز اين باغ كه قريب سي و پنج متر بلندي آنست بلند ترين سرو ناز شيراز است . سروي است كشيده و گوئي دست هنرمندي آنرا بدين استواري و موزوني تراشيده است .

 

 
 

 

     اين درخت شهرت بين المللي يافته . است و نويسندگان و جهانگردان خارجي عكسها و مقالات بسياري در باره آن منتشر نموده اند . سيد محمد تقي مصطفوي پس از توصيفي كه دركتاب اقليم پارس از باغ ارم شيراز نموده سرو ناز مشهور آنرا بي نظير دانسته و چنين نوشته است

 
" در ميان درختان سرو آن سرو بلند قامت بسيار موزوني مخصوصا" بسيار جلب توجه مي كند كه آنرا سرو ناز مي خوانند و نظير آن در كشور ايران سراغ نمي رود ."
انواع درختان باغ ارم را مي توان به دو دسته درختان غير مثمر و درختان مثمر تقسيم كرد :

     يكم ـ درختان غير مثمر باغ عبارتند از : سرو ناز ، كاج ، افرا ، ارغوان ، بيد مجنون ، سياه بيد ، زبان گنجشك ، بيد مشك ، سپيدار و اكاليپتوس .

     دوم ـ درختان مثمر باغ عبارتند از : انار ، ازگيل ، نارنج ، خرمالو ، گردو ، زرد آلو ، بادام ، سيب ، به و گلابي .
 محصول اصلي درختان ميوه دار باغ در درجه اول انار است و در درجه دوم مي توان مركبات را بحساب آورد . درختان مركبات باغ ارم در رديف سايرنارنجستانها و باغهاي مركبات شيراز است ولي ديگر درختان و سرونازهاي باغ در مدت ساليان دراز موزون و شكوهمند گرديده و مرتبا" هم بر زيبائي آنها افزوده شده است .
اين باغ امروزه علاوه بر سروهاي زيبا به داشتن انواع گل نيز اشتهار دارد . در دو دهه اخير گلهاي بسياري از هر نوع در آن پرورش داده شده است و مخصوصا" گلهاي رز گوناگون آن ديدني و جالب نظر است . در موقع توسعه باغ گلستاني از انواع گل رز در ضلع غرب و شمال غربي احداث گرديده كه در آن قريب دويست و پنجاه واريته گل رز پرورش داده شده است . اين گلستان از نظر تنوع و بسياري انواع گل رز در كشور ما بي نظير و در كشورهاي همجوار و آسيا كم نظير است و به طوري كه شهرت دارد در بين كشورهاي مشرق زمين بجز اين گلستان ارزشمند فقط در دو سه كشور ديگر گلستانهاي رز با اين تنوع پرورش داده شده است .
بجز گلهاي رز گوناگون و زيباي باغ كه جاي صحبت فراوان دارد انواع ديگر گلها ي موجود در باغ ارم را مي توان به ده عنوان كلي دسته بندي نمود .

     يكم ـ درحتچه هاي زينتي داراي گلهاي زيبا كه عبارتند از نسترن ، ياس خوشه اي ، ياس زرد ، توري ، سنبل درختي ، به ژاپني ، گوجه گل ، هلو گل ، سيب گل ، طاووسي ، خرزهره ، ابريشم و انواع گل رز .

     دوم ـ درختچه هاي زينتي داراي برگهاي زيبا و اين دسته عبارتند از : ماكنوليا ، سه رنگ، سرو نقره اي ، سرو خمره اي ، برگ بو ، پالم و فيتيكس .

     سوم ـ گلهاي يك ساله مقاوم به سرما . بذر اين گلها در اوايل شهريور ماه كاشته مي شود و بوته هاي آن از اواخر زمستان تا اوايل تابستان گل مي دهند و سپس از بين ميروند . از اين دسته مي توان گلهاي زير را نام برد : بنفشه ، شب بو ، هميشه بهار ، مرواريد ، ميمون ، عدسي ، زبان در قفا ، قرنفل ، ميخك و مينا چمني .

     چهارم ـ گلهاي يكساله حساس به سرما . بذر اين گلها از اوايل اسفند ماه كاشته مي شود و بوته هاي آن از اوايل تابستان گل مي دهند و براثر سرماي زمستان از بين ميروند .اين نوع گلها عبارتند از: آهار ، بگونيا ، پريوش ، ابري ، اطلسي ، جعفري ، تاج خروس ، مينا ، گل ناز ، گل خشك ، گل حنائي ، رعنا زيبا ، سلوي ، شاه پسند ، ستاره ، فلفل زينتي و گيلاس زينتي

     پنجم ـ گلهاي پياز دار عبارتند از : آلاله ، اختر ، كوكب ، شيپوري .

     ششم ـ بوته هاي دائمي گلدار شامل : داودي ، مارگريت ، خورشيدي و كوكب كوهي .

     هفتم ـ گياهان دائمي پوششي و رونده . از نوع گياهان پوششي مي توان تلگرافي و از نوع رونده گلهاي زير را نام برد : گل ساعت ، گليسين ، پاپيتال ، آبشار طلائي ، پيچ برفي ، پيچ امين الدوله و پيچ اناري .

     هشتم ـ گياهان يك ساله رونده ، شامل : نيلوفر و كدوي زينتي .

     نهم ـ گياهان حصاري كه از آن جمله است شمشاد و برگ نو.

     دهم ـ گلهاي خانه اي . علاوه بر انواع گلهاي ياد شده بعضي انواع گلها نيز اختصاصا" در گلخانه باغ ارم نگهداري و پرورش داده مي شود . البته بعضي از گلها نيز علاوه بر پرورش در باغچه ها در گلخانه هم هست . گلهاي گلخانه اي شامل انواع زير است : كاغذي ، سينره ، حسن يوسف ، بگونيا ، شويدي ، گردي ، گيلاس زينتي ، فلفل زينتي ، فينيكس ، برگ انجيري و برگ بيدي .

     حال اگر اينهمه گلهاي زيبا را در پاي درختان سرو ناز و انواع درختان ديگر و حاشيه جويهاي آب تجسم نموده و طراوت و عطر دل انگيزي كه فضاي دلكش باغ را پر ميكند بياد آوريم مي توانيم به اهميت اين باغ كم نظير پي ببريم . اينها نمونه هائي از زيبائي ها و مناظر بديع اين باغ باصفا و جان نواز است و در هر گوشه و زاويه اي از اينگونه چشم اندازهاي دلكش و روح بخش بسيار مي باشد .
 
 
دانشگاه شيراز
 


پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:امیری نسب, :: 22:36 ::  نويسنده : vaniz

 


 

عرصه وفضاي باغ 

  فضاي باغ ارم از لحاظ اسلوب خيابان كشي و درخت كاري نه تنها در بين باغهاي شيراز بلكه درتمام مناطق كشور ما كم نظير است . پاره اي از هنر شناسان را عقيده بر اين است كه از نظر باغ سازي طرح باغ ارم ياد آور باغهاي عهد ساساني است . دكتر بهمن كريمي در باره سبك و شيوه باغ ارم مينويسد : "طرز ساختمان خيابانهاي آن عينا" طرز باغهائي است كه در زمان ساسانيان احداث گرديده . در اطراف داراي خيابانهاي مستقيم زيبا و سروهاي بسياري خصوصا" سرو آزاد كه در هيچ نقطه ايران سروي بدين استواري نمي توان يافت منحصر بشيراز و بدين باغ است و آبشارهاي متعدد از هر جانب آن روان است . " 

 

 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:نویسنده : میثم اشجعی, :: 15:54 ::  نويسنده : vaniz

Cannas 

 

Cannas not only feature pretty blossoms, but also beautiful leaves (often likened to that of the banana plant) that come in a variety of stunning colors. Popularized in Victorian times, Cannas are popular garden plants.


Cherry Blossom
 

 

The unofficial flower of Japan, the spectacular display of blossoms that arrive in the spring are celebrated by festivals both in Japan and the U.S. The most popular colors are white and pink. They are beautiful while on the trees and remain a stunning sight even after carpeting the ground.


 Colorado Columbine
 
 
Growing high in the Rocky Mountains, the Colorado Columbine is a welcome reward for the enterprising climbers of Colorado’s 14,000-foot high mountains. 
Picking one in the wild carries a fine ($5-$50 depending on the Ranger who catches you)!


Hydrangea
 

Magical snowball puffs in fall: gorgeous. The clusters of star-shaped blossoms, often found in delicate pastel hues, embody innocence. They are popular in wedding bouquets and as garden flowers. 


 Lily of the Valley


A delicate and fragrant sign of spring, the Lily of the Valley has inspired a number of legends. One such Christian legend explains that the tears that Mary shed at the cross turned to Lilies of the Valley, prompting the flower to sometimes be referred to as “Our Lady’s Tears.” Another legend tells of Lilies of the Valley springing from the blood of St. George during his battle with the dragon.



Calla Lily

While visually stunning and elegant, this beautiful flower is actually a member the poisonous species, Zantedeschia. All parts of the plant are highly toxic, with the capability to kill livestock and children if ingested.


Black Eyed Susan


The black eyed susan, a cheerful wildflower, is a perennial that serves as a beautiful back drop in any garden. The contrast of the bright gold yellow petals and dark middle makes it any easy one to spot and recognize. This official drink of the Preakness stakes horse race is named after this flower, consisting of 2 parts Bourbon whiskey, 1 part citrus vodka, 3 parts sweet & sour mix, one part orange juice and garnished with orange and a cocktail cherry.


Bleeding Heart


These whimsical, almost fairy-like blossoms are a traditional favorite in shady gardens. The flowers are either red, pink or white and appear in April-June.    


 Blue Bells


In spring, many European woods are covered by dense carpets of this flower; these are commonly referred to as “bluebell woods”. It is thought that they were named by the romantic poets of the 19th century, who felt they symbolized solitude and regret.



Lantana


These delicate flowers, with their pink and yellow petals, are butterfly magnets. The bush can grow to be quite large and the color of the petals change as the plant ages. Beware - Lantana is considered a weed by many that is quite difficult to get rid of.


Rose

Roses are one of the most romantic and wonderfully scented of flowers. The giving of roses is steeped in tradition and cultural meaning, from the yellow rose of friendship to the deep red rose of true love.


Oriental Poppy

This perennial poppy has a delicate and striking color. After flowering in the spring, their foliage dies back entirely, only to grow new leaves once again with the autumn rains.



Mussaenda erythrophylla (Ashanti Blood, Red Flag Bush, Tropical Dogwood)

These plants are native to the Old World tropics, from West Africa through the Indian sub-continent, Southeast Asia and into southern China. The beautiful red and yellow petals are a real showstopper. A favorite of not only of gardeners, but also butterflies, bees and hummingbirds.



Begonia

 

 The first Begonia was introduced into England in 1777. Now one of the most popular flowers grown in the United States, Begonias are prized for their flowers as well as their leaves. This versatile plant can be grown either inside or out.


Ixora 

Ixora flowers, also commonly called West Indian Jasmine, are often used in Hindu worship, as well as in Indian folk medicine. This plant has traditionally been associated with enhanced sexuality and the re-kindling of passion. Who wouldn’t want that as a gift!


Dendrobium

Dendrobium is a large genus of tropical orchids that include over a thousand species. The sprays of flowers are so delicate and yet so perfectly formed, they appear magical.

 

من را در فیس بوک دنبال کنید. (meysam ashjaei)



20 فروردين 1391برچسب:, :: 20:5 ::  نويسنده : vaniz

گیاهان به راحتی نمی توانند از ما تقاضای آب کنند یا نیازهایشان را به ما اعلام نمایند. حالا پیشرفت فناوری به شما اجازه می دهد که از کم آب شدن یا خشک شدن ریشه گیاه خود مطلع شده و به موقع آب را به گیاهتان برسانید.

این گجت که koubachi نام دارد در داخل گلدان قرار گرفته و با سنسور مخصوص اش میزان رطوبت، دما و نور مناسب گیاه را اندازه گیری می کند. از طرف دیگر از طریق وای-فای با شبکه اینترنت خانگی در ارتباط بوده و اطلاعات لازم را برای شما ارسال می کند.

یک اپلیکیشن مخصوص آی او اس (و در آینده اندروید) برای koubachi وجود دارد که اطلاعات مربوط به گیاه را برای شما ارسال می کند. البته لازم است برای این گجت نوع گیاهتان را مشخص کنید تا شرایط را مطابق با نیازهای همان گیاه بررسی کند.

البته برای داشتن این گجت باید 140 دلار ناقابل پرداخت کنید. اما در هر صورت با این کار دیگر گلدان خانه شما هم به اینترنت متصل خواهد شد و اپلیکیشن ویژه خودش را دارد.



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد